Spegeln, vår livstråd!

Ibland undrar jag vad människor ser när de kollar i spegeln på morgonen. Alla människor kan göra misstang och det måste få vara mänskligt. En del misstag går att göra någonting åt andra inte. men man kan alltid göra något för att det ska bli bättre, även om det inte löser sig kan man väl i alla fall anstränga sig?

Titta i spegel, vad ser du?
En människa, en söt människa med drömmar och förhoppningar, som är glad, snäll och omtänksam 
Titta i spegeln en gång till och tänk, hur ser alla andra på mig?
Ser dom mig som en söt människa som har drömmar och förhoppningar?
Titta i spegeln en tredje gång och fråga dig hur du behandlar andra och se om det passar in med den första gången du tittade dig i spegeln.

Det är så viktigt att man inser vilka misstag man gör och att man verkligen är den människan som man ser första gången i spegeln mot alla andra. För det är så du är som person.
Även om du har sårat, svikit så är du fortfarande den personen som du ser första gången.
Du har alltid en chans att åtgärda ett misstag på ett eller annat sätt så du slipper ses som den människan som sviker och sårar.
utsidan är så viktig, inte för att du behöver ses som söt. utan du behöver visa din insida på utsidan.

Våga inse att misstag kan alla göra, våga inse.
Det är alltid svårt att titta sig i spegeln när man gjort ett misstag utan att fälla en tår eller se sig själv som en människa med horn på huvudet, en liten trekantig svans och en röddräkt. Det är super svårt.
Men gå då tillbaka när du har åtgärdat ditt misstag och inse att du är som första gången.

Att inse vem man är svårt. Jag har inte inset det än. Det är någonting som slår mig varje gång jag är besviken, ledsen eller inser mitt misstag. Då vet jag vem jag är. Då vet jag hur jag vill leva, vem jag vill älska och då inser jag det jag inser när jag tittade mig i spegeln för andra gången.

Vår spegel bild kommer förändras tusen gånger. Vilket vi kommer inse. För de där misstagen sker ofta. Men när du ser den bilden med horn på huvudet, röd dräkt och svans så reagera. Det är inte så du ser ut egentligen. Jag lovar.
Titta er i spegeln en gång till, det är bättre en gång för mycket än för lite. Tänk på det!
Spegeln är vår livstråd.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jättefin text:) Det är precis så det är, även om man inte alltid vill inse det. Alla vill vi ju att alla i ens omgivning ska se på oss så, som första gången vi ser oss i speglen, som en bra människa, men det är inte alltid människor gör det. Då är man glad om någon sätter ner foten och leder en in på rätt spår, för det är inte alltid så lätt att inse att man själv är på fel spår. Än en gång, jättefin text <3

2009-10-06 @ 23:25:52
Postat av: Sophia

Trivs du med bloggen Jossan? :)

2009-10-08 @ 11:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0