2009s tacksamhet

2009 är nu över och jag tänkte sumera lite av mitt år. Jag känner att 2009 har fått mig att lära känna mig själv och många andra på helt andra sätt än ytligt. I en del lägen har jag kämpat för att förstå mig själv och framför allt förstå hur alla andra tänker för det är ju alltid lättast att skylla någonting på någon annan.

Det är svårt att tänka tillbaka till början av 2009. Jag började iaf fundera på att åka utomlands, själv. Resorna var dyra och studiebidraget räcker inte så långt alltid. I Febuari började jag jobba på ett café inne i stan som heter Claras och tack vare Jörgen så fick jag chansen att känna på ansvaret med att ha ett jobb, att tjäna egna pengar och framför allt planera sin tid för det måste jag säga att jag har gjort detta året. Kanske har jag planerat lite för mycket och inte haft tiden till mig själv eller till familjen i samma utsträckning som jag önskat, ett nyårs löfte.

Jag kombinerade jobb med skolan och det blev inte alltid så mycket tid över. Det var fortfarande slutet av ettan och jag bara längtade tills skolan skulle börja. Sen blev det mars då pappa fyllde 46 år vilket firade med familj och nära. Dagen efter fyllde min pojkvän 19 år vilket kändes jätte stort för mig fast det var kanske inte det. Jag kände att jag var väldigt liten men snart var det min tur att fylla år och då blev jag 17år. Jag och syrran började spåna på en fest och mycket riktigt blev det en fest den 16 maj som blev väldigt lyckad. Jag blev vrkligen firad av mina vänner och tältet i trädgården stod kvar hela kvällen, ciderna blev uppdruckna och maten blev äten det var mer än lyckat. Och detta var starten på en långa härliga sommaren som jag hade framför mig.

Varje år i maj börjat jag alltid räkna ner till skolavslutningen, det börjar bli varmt ute så jag och min fina promenad vän superlilli börjar gå våra promenader och skrev strålande sms till varandra när solensken när vi vaknade, sommaren närmade sig med storm steg. Och planeradet av min utlandsresa fullbordades. Jag och min pojkvän beställde en resa till Tunisien, värmens land måste jag säga.

Någonstans i början av året började jag spela fotboll igen, vi fick ett erbjudande som verkade jätte bra och fotbolls skorna blev framletade igen. Gud så skönt. Började spela för en klubb som inte riktigt höll sina löften, då spelade vi inte för att ha roligt utan för att vinna och för att vara bäst. Och det är inte riktigt det jag vill spela fotboll för, visst är det roligt när man vinner och kan vara bäst. men jag vill jue spela för att känna att det är kul.  Jag var inte fullt så nöjd med vår klubb så det slutade med att fler och fler av oss 6 som började spela slutade. I början av sommaren 2009 slutade jag också. En positiv sak som jag fick med mig och fortfarande har med mig är en super suoer bra vän som jag har sååå roligt med. Taack<3

Min sommar var det bästa på hela året. Jag upplevde falserbo horseshow, road trip mellan Stockhol och Östersund med familjen och min bragiga och bästa vän, vi shoppade och var på allsång på skansen. Väl i Östersund blev det en kort vistelse för mig men väldigt mysig och behövlig. Jag hade en midsommar fest med min braiga vän, vi dansade och hade såå roligt. Sedan åkte hon i väg och jag upplevde lite strand, fester och mycket kompisar och pojkvän. När hon kom hem började planerna för en ny fest denna gången firade vi att  Carolina blev 17år vilket också blev väldigt lyckat. i kombination med vänner, familj och pojkvän jobbade jag och sålde jordgubbar. hehe. 
Jag hade då slutat ettan och tvån närmade sig med stormsteg nu. Jag inledde terminen med att åka till Tunisien med min fina pojkvän och det är en resa som jag aldrig glömmer. Det var värme, sol, bad, shopping och en stor dos av kärlek. Jag älskar dig <3

Detta året har varit helt fantastiskt. trotts att de sista månaderna har varit lite upp och ner. men nu är det ett nytt år och det är nya planer som ska fullbordas och en ny energi.
Tack till alla er som har gjort år 2009 till något att minnas.
Sist men inte minst fick jag av sluta mitt år med mina närmaste vänner,
Kärlek till er <3


Kommentarer
Postat av: johanna sandberg.

du är bara så bra!

2010-01-01 @ 17:45:12
Postat av: cassandra

tack själv för igår, det var jätte lyckat :D och tack för att jag fått lära känna dig och för att du är du <3 du är en bra och fin vän och jag är glad som har dig <33

2010-01-01 @ 18:37:59
Postat av: Linnéa

Haha, åh.

Vi två, superjossan!



Jag längtar efter våra vinterpromenader och solskens sms. Hjärta.

2010-01-01 @ 18:46:32
URL: http://linnneadensnea.blogg.se/
Postat av: Kusinen

Härligt inlägg!!

Mycket kommer säkert hända detta året, tänk på att du o syrran blir 18...myndiga!! Då blir ni vuxna på riktigt=)

Kram, ni e bäst ni två!!

2010-01-01 @ 20:34:25
URL: http://mmcs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0