En barndom att sakna och en framtid att älska.

Sitter i soffan nu och inser att jag har en hel vecka framför mig med massa saker att göra. Det blir en del inlämningar och redovisningar som ska bli riktigt skönt att slippa, jag ska träffa människor som jag inte träffat på länge och njuta av mig ledig dag. Denna helgen har varit väldigt bra som jag skrev i fredags var vi hos Karolina, först blev det en tjejmiddag och efter det blev det fest vilket var riktigt roligt. I Lördags jobbade jag hela dagen och vi hade väldigt roligt på jobb, i like.
På kvällen blev det mat, och tv och mys med familjen. eller ja inte pappa för han är inte hemma.
Idag har jag bara tagit det lugnt, Jag och Louise har suttit i typ två timmar och försökt skriva en marknadsplan för alfa laval. Jag har övat lite tyska, städat mitt, rum fixat tvätten och nu ska jag njuta av att det är söndag.

Sitter och pratar med en vän på msn som jag inte har pratat med på väldigt länge och det får mig att tänka på gamla tider. Tänk när man kunde gå till skolan, vi bodde så nära skolan att det tog max tio minuter att gå till skolan och ändå mötte man vännerna på vägen som gick samtidigt, när man kunde gå hem på rasterna för att man hade glömmt en bok. på kvällarna ägnade man sig inte åt en massa läxor utan man var ute och lekte röd och vita rosen, eller ta land på lekan utanför oss.

På fredag kvällarna var men med kompisar och lekte eller så var det mys kväll med mamma och pappa. med film och tidiga kvällen i säng, man vaknade tidigt på lörsdag morgonen för att smyga ner och titta på nicke & nilla. Fast när jag sitter och skriver det nu och ni sitter och läser det så väntar ni säkert på att jag ska skriva det var bättre förr... men det tänker jag faktiskt inte För tiderna nu är också så fantisktiska även om jag ägnar en del nätter till tankar och svarta fjärillar som flyger runt i min mage. Frågor som jag vet att jag aldrig kommer få svar på men ändå ägnar jag timmar till att komma fram till ett svar.

man försöker tänka att killproblemet alltid går att lösa, men trots det så kommer det fram till att det inte är ett problem utan att jag har skapat det själv. På kvällarna nu för tiden ägnar jag mig till mina läxor och fruktansvärt bra musik fram spotyfi som stöttar mig i gott och ont. jag har min mobil där jag smsar man människor som får mig att må bra, jag planerar och drömmer om min framtid på fredagkvällarna blir det antingen mys framför en bra film med den jag älskar som håller om mig och vi pratar om allt mellan himmel och jord som får mig att skratta eller gråta eller så umgås jag med de som betyder fruktansvärt mycket för mig, familjen eller mina otroligt fina vänner. Tänk om jag hade stannat kvar i tiden och alltid varit liten. Då hade jag aldirg fått känslan som man får när man mår riktigt bra, man hade aldrig fått slå bort de svarta fjärillarna som bara ställer till det och man hade aldrig fått skapa minnen när jag står på min egna ben.. 

   


Kommentarer
Postat av: E.

Brabrabrabra inlägg! Fick mig gladare sådär på kvällen =) Vi hade de riktigt kul men roligare ska vi får det!!

2010-01-17 @ 22:51:53
URL: http://elleebellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0