En historia om människor

Hur ser idealet för en familj ut? hur ska man vara, vem ska man vara och vad ska man göra för att allting ska bli bra? Finns det ens ett ideal för en familj. Eller kan en familj bestå av de närmaste syskonen.
Sitter och funderar på vad man hade gjort om familjen svikit? var står man och varför står man där man står?
Är det inte familjen som har lärt en allt man kan, som har visat vad man gör när vänner sviker, när uppförsbacken känns omöjlig att bestiga eller hur man är lycklig på riktig?
Vad gör man när ingen har lärt sig det? Vad gör man när man ständigt måste finna e ursäkt eller hitta förtroende?

Tänker på hur lätt det kan gå och tänker på de inte har valt att leva så men måste leva så ändå. Som kämpar för att hitta sig själv Ensam. Blir så lycklig när jag ser människor skratta och har verkligen förstått att alla människor lär oss saker. Har under en tid tänk mycket på vilken relation jag har till olika människor. och kommit fram till att alla människor lär mig något nytt på olika nivåer. En del människor som jag har haft i min omgivning som jag trodde var den som lärde mig mest har fått mig att inse hur jag inte ska vara och hur jag aldrig kommer vara.

Tack för att du har lärt mig hur jag inte ska vara!

När jag har suttit på bussen, gått en promenad eller bara för stunden funderat på vad människor är. Så har jag kommit fram till att varje människa oavsett hur den ser ut, var den kommer i från eller vilken hudfärg människan har så har alla en historia, ett förfluttet som beskriver vilken människa du är och hur du har blivit den människan. En del har blivit lämnade. en del har svikit. en del har slåtts. en del har krigat. en del har kämpat och en del har gråtit. Men alla vi som har gått igenom en av de sakerna har också skrattat och förstått att vi aldrig kommer bli en speciell människa utan hela tiden utvecklas. Vi träffar nya människor varje dag, stötter på nya problem och inser mer och mer vem som finns i vår omgivning och varför saker och ting inte är som det är.

Juni är en fin månad, en månad med värme och kärlek. Så denna månaden tycker jag att vi ska fundera lite extra på hur människors historia ser ut och hur du har påverkat den människans historia.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du är bra (:!

2010-06-01 @ 19:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0