Så lite kan göra så mycket!

Allt i dagens samhälle ska vara så lätt som möjligt, man ska vinna på det man gör och det hellst inte ta så mycket tid. Vi födds in i det tänket och vi lever i ett samhälle där det tänket nästan har gjort oss bekväma. Jag tänkte också så, jag vill så gärna, jag hade en plan och framför allt så hade jag en dröm. Men jag tänkte hela tiden hur ska jag få tid till det? Jag går ju i skolan, jag tränar, jag träffar vänner, vill umgås med min pojkvän och min familj. Tiden gick jag tänkte mer och mer på det. Jag vill hjälpa till, jag vill vara den människan som tar sig den tiden som det krävs. Jag vill vara med och göra en skillnad i samhället. Mitt mål är inte att få hela världen att le. Mitt mål är att få en enskild människa att le. Jag vill vara den hjälpen som jag önskar ska finnas där för mig när jag behöver den. Vi söker enkelhet, vi söker tidsnålt och vi söker en lycka.

Jag hörde från en kompis att hon hade engagerat sig i Rkuf. Jag beundrade henne, och insåg att hon gör faktiskt det som jag vill göra och det var enkelt. Vi diskuterade om det och hon tog med mig på ett möte med rkuf. Jag fastnade, jag insåg att det är enkelt och man ger verksamheten den tiden som man kan ge. Vi satt och lyssande på olika verksamheter och jag blev fast när jag hörde att det fanns tjejgrupper.

Idag ungefär en månad senare och tre möten senare är jag glad att jag gjorde det. Jag går sista året på gymnasiet, jag tränar lika mycket som jag gjort innan, jag träffar mina vänner, familj, pojkvän och jag jobbar. Och tiden finns där ändå för tjejgruppen. Jag lägger ungefär 3 timmar i veckan och jag älskar det. Varje onsdag kommer vi till skolan och tjejerna berättar om deras vecka, vi pratar om vår vecka och vi tar upp vardagliga problem samt kommer fram till lösningar när det gäller att stärka sitt självförtroende och sin chans att vara den människa man är.

Så lite kan göra så mycket, jag lägger tre timmar i veckan och lär mig så fruktansvärt mycket av tjejerna.

Det är lätt, jag vinner på det och det tar inte så mycket tid. Framförallt så är de tre timmarna värdefulla. Det är inget måste det är av ren vilja! Ni kan också, jag lovar.

Mitt råd är att även om man känner att man har mycket att göra i veckorna så prova på det! Det är värt det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0