Dagens fråga!

"Vad ska jag göra efter studenten?"
Det är en fråga som jag tänker på väldigt mycket i en del perioder.
Jag har tänkt att jag ska läsa direkt, jag har tänkt att jag ska vänta och jag har tänkt på vad jag ska läsa " jurist?, pysykolog? Polis? Krimologi? "
Och en del dagar tar tanken kål på mig.
Men just nu vet jag exakt vad jag ska göra. Jag kommer springa ut som en lycklig stundent den 10 juni 2011. Kommer ha världens bästa dag med alla vänner och kommer minnas denna dag hela mitt liv. Dagen efter är jag arbetslös (utan mina helger) jag har ingen skola att gå till och därför inget schema att följa och visst skrämmer tanken mig men samtidigt är jag så taggad.
Efter stundeten ska jag ta ett halv år (+sommaren) ledig och bara göra saker som jag aldrig har hunnit med att göra innan. Jag ska ta tag i mitt bloggande, jag ska göra mina fotoalbum, jag ska jobba när jag blir inringd, jag ska träffa min släkt, jag ska njuta av tusen tal promenader med vänner, jag ska njuta av alla kvällar med familjen och lägga ned tid på Röda korset.. En del människor vill börja plugga dirket och för dem passar den metoden dem bäst. Men jag tror att jag måste stanna upp och känna på hur det är att inte vara beroende av skolan eller vet vad som väntar nästa dag.

Visst låter detta väldigt naivt. Det låter kanske dumt att man sätter sig i en situation där man inte har något fast jobb och inte pluggar. Men jag tror att jag behöver vara där ett tag, och hitta vem josefine är utan skolan!


Kommentarer
Postat av: Kusinen

Låter klokt!! Du är alltid välkommen hit ;) Kram!!

2010-10-29 @ 14:33:46
URL: http://mmcs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0