Nu får hösten gärna börja på riktigt.

Idag är det Måndag och jag är ledig från skolan helt underbart.
Min helg har varit väldigt lugn. Det behövdes verkligen då jag kämpat med min förkyldning.
I fredags blev det film kväll och en mysig pratstund med morfar.
I lördags jobbade jag mellan 11-17, var inte så taggad för jobb då jag hade feber och mådde rätt så dåligt. men jag tog mig igenom jobbdagen och cyklade hem och vilade en stund, på kvällen firade vi morfar som fyllde 79år. Jag skulle egentligen ut men bestämde mig för att stanna hemma och bli frisk. Så det blev en hemma kväll med morfar & mamma (pappa blev också sjuk så han sov). På söndagen vaknade jag med min älskling, vi fixade oss och följade med hem till mina kuisner. Lekte lite med dem. När vi kom hem igen så packade jag alla min saker så begav vi oss hem till honom. På kvällen lagade vi mat tillsammans och kollade på ensam mamma söker. Det blev en super lugn och bra helg för min del.

Idag är det måndag och jag är som sagt ledig från skolan. Men dagen ska ändå bestå av skolarbete och lite annat.
Jag ska skicka lite mejl, ska planera inför ett möte, ska skriva första delen på min vetenskapliga rapport, ska fixa lite med min hemsida och tvätta.

Har en riktigt höst känsla idag också, är riktigt laddad inför hösten. Vill bara tända en massa ljus och se en film. Gå promenader i tjocka jackor och halsdukar. Sitta och plugga när regnet slår mot fönsterrutorna. Låta Melissa & Lars förgylla mina gråa dagar. Nu får hösten gärna börja på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0