rädda barnen

Sitter inne på rädda barnens hemsida och läser om ett projekt med ensam kommande flyktingbarn. Detta berör mig. Tänkt att lämna allt man har, inte för att man har valt det, inte för att man är ovän med sina föräldrar eller för att man är trött på det liv man lever och vill prova någonting nytt utan för att man är tvugen.
För att barnen har varit utsatta för händelser som barn inte ska få uppleva.
Barn ska få vara barn.
Tänk då att komma till ett land utan några förväntningar och utan några förhoppningar. man vet inte vad som ska hända, vem kommer man i kontakt med och hur kommer mitt liv se ut utan min familj mina vänner?

Tänk att som 6 åring ha sett ett krig eller någon anhörig skadas. Det är inte rätt.

På onsdag ska jag & anton på informationsmöte på rädda barnen och förhoppningsvis får vi chansen att engagera oss och hjälpa till o påverka barnens framtid eller iaf barnens trygghet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0