fina höst.

Det är en regnig fredag i östersund. Jag sitter i köket och uppdaterar min mobil, och njuter av doften av nybakade kanelbullar. Jag har nämligen bakat bullar.
Jag har en plan i huvudet på hur jag vill göra om på mitt rum, det kommer till att ta tid men det kommer bli snyggt.
men fungerar på om jag ska måla om min röda vägg eller om jag ska låta rummet gå i rött, blått och vitt. hmm. Det är svårt. Sen så funderar jag på att det snart är höst och för en gångskull så längtar jag till hösten.
i höst ska jag börja på högskolan vilket jag är fruktansvärt taggad inför, en ny linje, nya människor och en ny miljö. det ska bli roligt. prova på ett nytt kapitel. en vän sa till mig att ett nytt kapitel börjar i livet nu och det lever jag verkligen efter. jag har tagit med mig både nya och äldre vänner in i kapitlet som får mig att må bra. jag prioriterar att göra saker som jag tycker är roligt, som till exempel shopping. Jag lägger pengar på det jag vill lägga pengar på, och jag tar del av den respekten som jag har till mig själv. fina höst. inte nog med det så ska jag även köpa en cykel och börja ta del av naturen på ett annat sätt. jag har tillåtit mig att ta en paus från träningen för att till hösten ha motivation till den igen. fina höst. jag har planerat in en melissa konsert med finaste sandberg. jag har en fin vän som kommer hem efter en lång tid från mig, jag har en annan vän som åker ifrån mig för uppleva sin livsresa. jag ska spendera många lediga timmar med min familj. jag ska spara pengar för att åka till en STOR stad. jag ska leva regniga kvällar framför en bra film med tända ljus och jag ska ha tid till allt som jag inte haft tid med när jag jobbat. fina höst. jag ska ladda upp mig inför en sommar till som ska bestå av jobb. jag ska njuta av en flaska vin och ett bra sällskap. jag ska vara ute och dansa tills det gör ont i fötterna och veta att jag inte ska jobba dagen efter. jag ska prova på ett leva snålt och verkligen klara det. jag ska njuta av min pojkväns sällskap i en ny bostad. jag ska mysa. planera och drömma. fina höst.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, fina höst. Jag älskar när det blir kyligare i luften och man kan ta fram koftorna. Och ja, om inte alltför länge är jag hos dig igen! <3

2011-08-01 @ 20:48:00
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0