Dag 3 - mina föräldrar

Mina föräldrar heter som jag skrev i tididare inlägg Åsa och Anders.
Mamma Åsa är lärare och Pappa Anders är hmm begravningsentreprenör tror jag att det heter.

Mina föräldrar betyder väldigt mycket för mig, och kommer alltid att göra det oavsett vad. De har lärt mig och lär mig väldigt mycket.

Vad är det bästa med mina föräldrar?
Det bästa med mina föräldrar är att de har format mig och uppfostrat mig till den människa som jag är idag. Det bästa med mamma är att hon väldigt hjälpsam, rättvis, generös och världens bästa mamma. Det bästa med pappa är att han är roligt, han är hjälpsam, även han rättvis, varmhjärtad och världens bästa pappa. Jag vet att alla säger att deras föräldrar är världens bästa, men jag har kommit fram till att mamma och pappa är världsbäst.

Jag har mina föräldrar att tacka för det mesta! 
 
Det har nästan alltid varit så att mamma och jag är väldigt lika. Vi tycker om att fixa och dona, vi har starka viljor och älskar att planera. Våra lika sidor gör att vi var dem som bråkade med varandra om något var fel. medans louise är väldigt lik pappa, de tar dagen som den kommer, har lika åsikter och detta medför att de bråkar med varandra. Men det gör ingenting för jag har kommit fram till att vi behöver bråka. alla människor behöver att bråka och det som gör att vi är en så bra familj är för att vi alltid blir vänner igen. Egentligen vill jag inte kalla det för bråk, utan mer en-situation-som-måste-lösas-enligt-allas-vilja.

Jag ser upp till mina föräldrar väldigt mycket. Mamma och pappa har alltid varit väldigt öppen hjärtade, har tagit hand om allt. De öppnar alltid dörren och hjälper alla som går att hjälpa. Det är en av alla anledningar till att jag älskar er.

Både mamma och pappa jobbar med människor och är väldigt duktig med människor. Oj det är nog värt att nämna att pappa precis har bytat jobb, tidigare jobbade han som vårdare.

Mamma och pappa har alltid eller som jag uppfattat det försökt att fylla en ryggsäck till mig och min syster som vi ska ta med oss när vi ska möta vardagen på egna ben. De har velat fylla med ryggsäcken med allt från en god uppfostran till minnen och glädje. Vilket de verkligen har lyckats med.

Minnen!
Jag har väldigt väldigt många minnen med mina föräldrar,
till exempel så kommer jag aldrig att glömma vår resa till kroatien, fem veckor i värme och kärlek. helt underbart. Jag kommer aldrig att glömma när vi var uppe hos farmor och farfar på camingen och hade egen husvagn. men mitt i natten så blev louise sjuk så jag och pappa fick gå in och lägga oss hos farmor och farfar istället. Andra minnen är när mamma hämtade oss på skeppsbron i sina rutiga pyjamasbyxor, INTE OKEJ när man precis har börjat få gå ut, eller när pappa hämtade mig, louise och mange efter en student när en nämner inga namn spydde hela vägen hem, när mamma och pappa satt uppe med mig i två timmar för att jag hade druckit för mycket och inte ville sova själv. Alla grillkvällar och självklart PETER LEMARC. mamma och pappa hade ordnat en helt fantastisk och minnesvärd dag när jag och min syster tog studenten. tack. Minnena för andra kanske inte låter som något speciellt, men de är viktiga för mig och mycket för mig.

PETER LEMARC är vår familjs stjärna, det räcker att jag hör hans namn så får jag den där känslan av att sitta och grilla i trädgården, lösa världens problem, lyssna på hans skiva och sjunga med i alla texter. KÄRLEK!

Mina vägledare, vänner, föräldrar- jag älskar er! 

Livet kan ändras väldigt fort, men det viktiga är att det förändras tillsammans med er. För då känns det tryggt.

Detta var en kort historia om min kärlek till mina föräldrar. Det inlägg passade ju bra med tanke på att mina föräldrar även har förlovningsdag idag! Grattis <3
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack älskade Josefine för att du är den du är. Vi älskar dig av hela vårt hjärta. Ta med dig det i ryggsäcken. pussar i massor

2011-06-22 @ 23:33:55
Postat av: Malin

Peter Le marc även nått jag förknippar med er familj...<3

2011-06-23 @ 10:08:40
URL: http://mmcs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0