Den där platsen, som ingen hittar till.

Vem är det som säger att livet är lätt?
Är det någon som har sagt det eller är det jag som har inbillat
mig att det är lätt när jag är lycklig.

När lyckan knackar på dörren, då är livet lätt.
Ett misslyckat matte prov en dålig hår dag eller
ett bråk med syrran, kan man fixa när man är lycklig.

Men är lyckan någonting som kommer och går?
eller är lyckan någonting som består?

Lyckan för mig finns alltid längst in i hjärtat,
det är lyckan jag plockar fram på kvällen innan jag går och
lägger mig, när skuldkänlorna eller bara glädjen vill komma ut.
det är då jag får för mig att skriva de extra smsen, eller att
skratta till bilder eller gråta till musik.

Men när är man olycklig?
Jag skrev i förra inlägget att man lär sig av sina misstag,
men måste ett misstag betyda att man är olycklig?
Tror inte det, ett misstag är någonting som är mänsklig att
göra, och det är någonting som alla kommer göra.

oavsett hur mycket misstag sårar mig, så är det extra menande förlåtet
efter lyckan. Det är när personen inser felet som lyckan kommer fram.

Det är såna saker som sparas längt inne,
där ingen kan hitta dom,
där det sparas som bara jag vill minnas,
där inne som bara jag har nyckeln till.

Lyckan är en sak som alltid finns där, den består.
Olycka är någonting som inte finns, allt har en lösning.
Även om man hittar den eller inte.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

fint inlägg min vän :)

2009-06-13 @ 11:10:12
Postat av: JOHANNA

du ska alltid vara så poetisk när du skriver dina inlägg, haha! Likadant med din syster men jag tycker om er ändå, hihi! PUSS på dig<3

2009-06-14 @ 17:43:13
URL: http://johannarundgren.blogg.se/
Postat av: Louise

du skriver så vackert min läre syster,

du är något av det bästa om inte det bästa i mitt liv. Älskar dig så mycket, aldrig att du ska vara olycklig! heldre är jag det än att se dig olycklig.

<3

2009-06-16 @ 00:43:22
URL: http://lolouiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0