En spontant ledig lördag,

Det är lördag kväll och jag sitter hemma framför tvn med mamma och laddar inför en myskväll. Jag skulle egentligen har jobbat idag, men då jag jobbar på en glassbar så var det inte riktigt väder till att sälja glass idag så jag fick en ledig idag. Ska jobba imorgon istället mellan 11-20.

Så jag fick byta från jobbkläder till kalas kläder och följa med mamma och pappa till Mette som firade henne födelsedag. God mat och härligt sällskap. Kom hem för ett tag sen och har hunnit med att plocka undan på mitt rum och renbäddat.

Hade en bra fredag igår, syster tog körkort igår vilket innebar att hon körde till skolan. Kom till skolan en timme tidigare för att louise började tidigare, så jag hann med att skriva på vårt case i rättskunskap och skicka in vår internationell ekonomi läxa. Härligt. När jag och Louise insåg att vi inte behövde gå på webbdesignen åkte vi till maxi och handlade fika, åkte ner till körskolan för att jag skulle skriva in mig. Åkte hem och satte oss i solen, satt där i två timmar, kändes som att jag fick lite färg haha. Sen kom Louise svensson, vi åt lite och sen åkte vi och hämtade Johanna och vidare till träningen. Tränade Zumba och Bodybalance med Chrillis, Johanna, Louise och Louise. Sen åkte jag, Louise och Chrillis hem till oss och åt grillat och tog det lugnt. en väldigt bra fredag.


På måndag börjar mitt sista påsklov vilket känns både skrämmande och härligt. Skrämmande för att framtiden snart knackar på dörren och härligt för att Grekland närmar sig, våren är nära och studenten är nära.
På mitt påsklov ska jag ta det lugnt, njuta av ledigheten och göra saker som jag inte hinner med i skolveckorna.

Nu ska jag slänga mig i soffan och njuta av min lediga lördag.


Grattis i förskott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0