en liten onsdagstanke

Just nu handlar många av mina tankar om vem jag är och vem jag är efter studenten. Om ett halvår, den 10 juni kommer vi springa ut från vår sista dag på gymnasiet, allt som handlar om loggbok, projektarbete och uppdrag kommer att vara slut. Alla de timmar som jag varje vecka lägger på plugg kommer att försvinna. Vad ska jag göra då?
Försöker att komma på vad mitt mål är, var jag är på väg. Funderar på att jag vill resa och uppleva. Frågan är om jag ska göra det samtidigt som jag går i skolan eller ska jag ta ett år ledigt och göra allt det.
Jag vet inte riktigt vad jag vill läsa i framtiden, socionom eller krimonologi?
Kanske behöver ett år för att inse var jag är påväg. Är bara rädd för att gå hemma och göra ingenting. Det vill jag inte. Ett halv år hade varit bra att gå hemma. Resa och göra det som jag vill göra. Fixa med min blogg, fortsätta med tjejgruppen, jobba.

Mitt i dessa tankar har jag iaf kommit hem från Åre. Det var en vecka som fick mig att slappna av. Jag läste min bok, åkte skidor, bastade, var på saunaworld, festade. Det var underbart på många sätt.

Idag är jag ledig och på schemat står det träffa Jelena och Cassandra, lämna tillbaka böcker och träffa Linnea.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0