8 mars, sjuk!


Jag har haft en helt underbar helg. I fredags var det dags för Karolinas 18 års fest. Men innan dess var vi hemma hos Cassandra och åt tacos, väldigt gott!
Tyvärr så blev den kortvarig för min del då jag skulle upp tidigt på lördag morgonen.
Mycket riktigt så ringde klockan 07.00 på lördag morgonen och kl 8 var jag på jobb. Dagen gick rätt så fort då vi hade mycket att göra. På kvällen kom Joakim, Chrillis, Cassandra, Johanna, Lizette och Jelena till oss då det var dags för förfest innan slagt. Klockan 11 kom fredde och hämtade oss och kl 12 var vi inne på slagt. Som vanligt så var det en helt sjuk kväll.
På söndagen hann jag med att plugga, sova, äta på max, mysa med pojkvännen och se Big brother.

Idag är det tisdag och andra dagen som jag är hemma från skolan bara för att jag är sjuk. hemskt! hatar att vara sjuk. Är hemma hos mig pojkvän så jag har alex som sällskap på dagarna. Då jag har feber så vaknar jag tidigt på morgonen. så idag var jag uppe vid 9 och satte mig och plugga. Jag fick gjort psykologi, matte, internationell ekonomi och info & layout.

Jag och alex kollade på lite resor innan. Drömde oss bort. 
Kollade på resor till Dominikanska republiken. Helt underbart. Vit strand, blått och varmt hav. Fin miljö och härliga hotell. Väntar på att min älskling ska komma hem så vi kan kolla mer tillsammans.

Det känns som att jag har rätt så mycket att se framemot. Jag har till exempel bestämt mig för vad jag ska plugga till och det är otroligt skönt. Känns lite som att en sten har släppts från mina axlar. Tror till och med att jag ska börja plugga direkt till hösten.
Jag har varit så emot det innan, men nu har jag kommit fram till att om jag ska gå hemma hela hösten och vintern så kommer det vara riktigt tråkigt men tanke på att det är en mörk period, och alla andra har gett sig ut på sina äventyr. Jag har inget fast jobb och det är inte lönt att söka ett jobb som jag bara kan vara i ett halvår. Så jag har kvar det jag har nu och jobbar mina helger och kanske till och med mer om man får. Så alltså så kommer jag att ha mitt sista sommarlov nu, ( eller ja enligt robin och hans pappa så var mitt sista lov förra sommaren) men jag gillar tanken på att jag har ett till. Så jag kommer väl att jobba lite, sola lite, resa lite, ta studenten och bara älska att det är varmt. Efter den härliga känslan i förhoppningsvis två månader så kommer jag att vara redo att börja plugga. Linjen är 4,5 år. Rätt så länge men det kan det vara värt. det finns ju ingenting som säger att man inte kan ta en sabbatsår mitt i terminen om man känner att det börjar bli tungt att plugga.

Skulle egentligen gått en promenad med Alex nu men har bara med mig mina högklackade svarta skor i med att tanke var att jag inte skulle bli sjuk. Så får nog slänga mig i soffan som alex och se en film.


Idag säger vi Grattis till Mattias & Liselotte!






Kommentarer
Postat av: Kusinen

Mattias hälsar o tackar...(om det nu va han du mende hihi)

VAD ska du plugga?? Nyfiken kusin....Kram!

2011-03-08 @ 22:37:34
URL: http://mmcs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0