kort och gott

Denna sommaren är svår att sätta ord på, den har liksom varit det mesta.
När sommaren började i Juni var den verkligen efter längtad, en del dagar bestod av sol och bad, en annan dag bestod av regn och en mysigt film. En del dagar var kalla och förhoppningarna var stora på hur sommaren skulle bli, varm? kall? Sen sent i maj jobbade jag med mina jordgubbar och sålde som det inte liknade något, det var roligt att gå till jobb. Midsommar festen var planerad sen ganska så länge tillbaka, grillarna var på plats, musiken var bra och höllviken gungade, kände ni det? Det var en dag som jag aldrig kommer att glömma. Man fick helt enkelt själv ta ansvar för om man ville ha roligt eller inte, och jag hade super skoj. Hela natten och morgonen var underbar. Dagen där på blev det bio med en bakis Mathias ;). Sen var det måndag igen och det var dags på jobb, som vanligt hade jag mina förväntningar om att sälja bra. men ack nej! hysterin av jordgubbar var slut och jag fick helt enkelt lära mig att inte ha så roligt på jobb. Det var lärorikt får jag lova.

Juni bara sprang på och så var vi redan inne på Juli. Den 2 Juli fyllde Carolina år och det firades med en foto bok med foton genom går underbara tid. I början av Juli bestämmde även jag och min bästaste bästa pojkvän oss för att boka en resa till hösten. Vi bokade en resa till Tunisien, som gjorde att de där kalla dagarna då man satt och hoppades på att sälja jordgubbar blev varma. Men tiden till det var dags att åka kändes omöjligt lång. Juli gick och jag fortsatte att jobba på caféet och med jordgubbarna. En del dagar på caféet var super duper bra och jag kände mig inte ens trött när jag kom hem utan istället glad och längtade till nästa dag och en del dagar kändes som skit! Juli fortsatte och dagarna förgyllde jag med vänner & Robin efter jobb, vilket behövdes. 
Tyvärr har jag insett under sommaren att alla inte alltid kan vara som man förväntar sig. Och att det är okej att träffa visa människor lite då och då. Utan att behöva ha dåligt samvete. En del vänner ville jag prata med och ville träffa. men efter några försök så var det inte lönt att lägga ner den tiden. Tack för att jag har vänner som är värda att lägga ner tid på <3 Juli började dra sig nog sitt slut och jag, Carolina och familjen satte oss i bilen och åkte upp till Stockholm. 3 dagar där som var så underbara. Vi såg allsång på skansen, vi shoppade, vi åt och vi hade så sjukt roligt och mysigt. På torsdagen åkte jag mamma& pappa vidare till Östersund. SUPER MYSIGT . Träffade älskligen min och hans underbara familj. Dagarna gick tyvärr för fort tyckte jag. men tiden var fruktansvärt underbar.
Augusti började och dagen närmade sig. Inför dagen har jag blandade känslor en del vill börja en annan vill inte, Det är en dag kvar till jag börjar nu, och jag antar att jag inte har något val.
I sommar har jag tyvärr lagt ner väldgt mycket tid på människor som jag inte förstår mig på och som jag aldrig kommer att göra. Jag har retat mig så fruktansvärt mycket att jag bara har velat skrika och jag har tänkt så mycket att jag bara ville få saker ur mig, well! Det är väl så en sommar ska vara lite av varje. Hemska kärringar och liknade kunde jag gärna ha sluppit, men så är det! 
Tunisien är nära och skolan är ännu närmare. Thats life!
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Och nu väntar en supermysig höst med massor av tekvällar och kyliga promenader, haha. åh. du är en himla fin vän Josefine :)

2009-08-17 @ 20:19:27
Postat av: Kusinen

Vilken härlig sammanställning av din sommar, synd vi inte hunnit träffas så mkt, får bli ändring på den saken...eller? <3

Nu när Robin kan köra kan ni ju komma hit en dag och fika och rasta mina ungar hehe...=)

Kram

2009-08-17 @ 22:51:27
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Vilken fin summering, Jossan! Låter som att du haft det bra. Jag ser fram emot att ni kommer tillbaka, hela högen eller var för sig! Kram!

2009-08-18 @ 09:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0