Dagens tanke som gått runt i mitt lilla huvud.

Det är så mycket tankar som går runt i mitt lilla huvud just nu,
såna tankar som är jätte svåra att slå bort. Det är inte direkt tankar
som få mig att må jätte jätte dåligt, men tankar som får mig att vilja hjälpa till.
Men vad gör man då när man känner att man inte kan göra mer? eller när
man inte har chansen att göra något?
Jo, då försöker man tillräckligt mycket, för att verkligen få ens hjälp att räcka fram.
Men vad  gör man om man inte kommer så långt?

Där är jag nu, jag vet inte vad jag ska göra, vad jag ska säga eller hur ja ska betee mig.
Vill ju bara hjälpa till, men det känns som att det blir för mycket.

Jag vill vara den människan som alltid finns där för alla, som kan hjälpa till när
andra mår dåligt, och som kan ta mot hjälp när jag själv mår dåligt.
Det känns verkligen som att jag är den personen, och jag lyckas ganska så bra med mitt mål.

Men inte just nu förnu står jag stil.
Jag vill inte att folk i min omgivning ska må dåligt, även fast det är nyttigt att må dåligt,
så är det minst lika viktigt att ta sig ur det,
och hur tar man sig lättast ur att man mår dåligt?
Jo med en människa som man trivs med och som finns där,

Nu får jag det att låta som att jag är deppig, verkligen inte.
Mår hur bra som hellst, fyller snart år, allt går som det ska,
livet leker.

Vill bara smitta av mig lite mer, sådär lagom så att det inte är störande.
Jag ska kämpa och jag vet att jag någon dag, så kommer jag klara det.

Söta människor som inte mår toppen,
se livet från den ljusa sidan, även fast det är jätte jobbigt, så försök.
men glöm inte bort att det är en lärdom varje gång du mår dåligt och
lyckas ta dig ur det.
Det har jag alltid fått höra när jag har mått dåligt,
nu är det min tur att säga det.

Dagens tanke bara.
/ Josefine

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag tycket inte du behöver ändra på dig, vi alla gillar dig precis som du är (: <33

2009-05-11 @ 17:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0