2007 det är värt att minnas.

sitter och kollar på gamla bilder och funderar på hur allting har förändrats, hur jag har förändrats och vad vi gjorde då. Hittade en massa gamla bilder från 2007, det är bara 3 år sedan men mycket har hänt på 3 år. Det var år 2007 vi gick i 8an och allt var nytt och spännade kändes det som. Vi var inte länge yngst uppe på seniorerna, och vi började umgås med nya människor. Kommer ihåg vårt stor gäng, som alltid umgicks en del dagar var alla i skolan andra dagar va vi bara några få. Kommer ihåg när vi på varje rast utnyttjade att det inte fanns någon lärare i kapprummet så vi spelade fotboll mellan hyllorna. Eller när vi satt i de stora fönsterkarmarna för att alla skulle se varandra. Kommer ihåg första kyssen och minns alla våra skratt som gjorde att 8an gick väldigt fort. Kommer ihåg sommaren då vi hade våra filmkvällar och spelkvällar. Kommer ihåg när jag och min bästa vän satt på hennes gård i timmar och väntade på alla skulle komma så vi kunde spela fotboll eller bara sitta och prata, vi var ett helt gäng som alltid hade lika roligt tillsammans. Saknar det när jag tänker tillbaka.

Funderar lite på varför mitt liv inte ser ut så idag?, Visst jag umgås inte med samma vänner längre. tyvärr. Alla har gått åt vars ett håll och det kanske var bra för när jag tänker tillbaka så slutade vår tid tillsammans när den var som bäst och jag har bara bra minnen kvar. Minns alla kvällar då jag och min närmaste vän satt och pratade i timmar i telefon trots att  vi hade träffats hela dagen i skolan och skulle ses dagen efter.
Det var roligt att gå till skolan då, vi hade alltid såå super roligt. Ingen störde sig på någon annan och gjorde vi det så skrattade vi bort det för alla var som en enda STOR familj. Varför är det inte så nu?
Jag tror att vi har kommit till den punkt i livet då allting ska vara på fullaste allvar, vi MÅSTE klara skolan för att lyckas, vi måste tänka på vårt rykte så fort vi säger någonting  och vi MÅSTE tycka någonting om ALLT och ALLA. Jag är trött på det. Idag fick jag mig verkligen en kick som gjorde att jag ska börja tänka som innan.

Innan tänkte jag att jag ALLTID skulle ha rolig oavsett, varje dag som var grå förgyllde jag med ett sms och inte med en dålig kommentar eller ett hemskt monster i huvudet.

2010 kanske ska bli i samma tänk som 2007 eller vad säger ni?


INFÖR VM

 

Bästa vänner

Det kommer fler bilder!

Kommentarer
Postat av: Natasha

Det håller jag med om gumsi <3 .. Det blir vad man gör det till, vi är inte vuxna än, bara myndiga.. :D

Som ajg alltid sa när jag va liten ''Jag är barn, eftersom mina föräldrar fortfarande levet'' :$

2010-02-09 @ 22:39:13
URL: http://natashapapadopoulou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0