Free fallin'

Varför kommer det dagar där solen inte skinner? där himmeln är grå och livets alla bekymmer smyger sig fram längs med dagen?
De dagarna är djupa och jobbiga. en sån dag är det idag.
Vaknade och var glad. somnade om igen och vaknade av att solen inte sken längre. min lediga dag. jag låg kvar i sängen en stund men insåg att solen inte kommer att börja skina mer för att jag ligger kvar. tankarna kom med vindarna ute och jag började känna att mina höst känslor började komma trots att det var 22 grader ute.
Jag har haft mycket i mitt huvud på den senaste tiden. ingenting som jag pratar om. ingenting som jag vill prata om. det bara finns där. john mayer. melissa horn. och lasse hjälper mig mer och mer. så mycket musik kan göra.
Jag är glad och lycklig, samtidigt som jag är ledsen och nere. vad gör man då?
Om två dagar börjar en ny vardag för mig och det är upp till mig att göra det bästa av den. jag ska börja på lärarhögskolan och jag ska bli vuxen. eller lite iaf. det är dags att ta fram alla block, pennor och ladda datorn med allt som krävs. men det är också dags att ladda upp batteriet inom mig igen. men ny energi och ny kraft. förhoppningsvis så får jag hjälp med att hitta mer energi i mitt på september. hoppas hoppas.
Trots att det inte har varit riktigt min dag idag, så har jag gått i min onepiece hela dagen, jag har haft min kloka vän johanna här som hejat på mig när jag rensat garderoben, vi har väl även hunnit med att lösa lite av världens problem.
har en fråga i mitt huvud nu iaf, hur ska jag förberedda mig för gråa dagar, regniga dagar?
jaja. jag ska snart ta mig i kragen och fortsätta städa på mitt rum. ikväll ska jag äta hos farmor och farfar. sen ska jag äntligen träffa min saknade kusin. sak sova med henne och sis.
jag ska bli positiv.
vilken dag.
snart är alla tjejer hemma igen. snart börjar höstschemat på träningen och snart står jag och alexandra med ryggsäckarna på ryggen på en främmande skolan. jag längtar. kanske är jag lite redo för höst ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0