Dag 1 - Presentera mig själv

Jag kommer nu i 30 dagar att ha en stående rubrik som jag kommer att skriva mitt inlägg om. Så nu kommer ni att få chansen att lära känna mig på riktigt, eller iaf genom bloggen. och idag ska jag presentera mig själv.

Mitt namn är Josefine. Jag har nästa precis ( eller det känns så iaf ) fyllt 19 år och är i mina bästa dagar, haha.
Jag har världens bästa familj som består av mamma Åsa, pappa Anders, tvillingsyster Louise, hunden Nemo, pojkvännen Robin och systers pojkvän Mange. En familj som jag älskar otroligt mycket, som har fått mig att bli den människan jag är. Alla har sina hemligheter, men oavsett hemligheter så kommer vi alltid att vara vi. Jag älskar er!

För en vecka sedan flyttade jag hemifrån, för tillfället är det bara över sommaren men det kanske blir en längre stund. Jag bor just nu i en av mina favorit städer och trivs som fisken i vattnet. Delar lägenhet med min älskling och jag älskar det. För en vecka sedan + dagar sedan tog jag studenten. det var magiskt.
Känslan av att springa ut från gymnasiet, springa ut från alla tårar, från alla läxor, från prov och från jobbiga inlämningar, samt att springa ifrån världens underbaraste lärare som jag ärligt kan säga är de bästa i världen, springa ifrån den otroliga tryggheten som finns på gymnasiet, det är någon annan som planerar dina dagar, det är någon som styr över alla läxor och plugga och att få träffa alla fina vänner som jag fått med mig från min tid på kunskap. Det var tufft samtidigt som det var en otrolig lättnad. En lättnad som innebär att framtiden är i mina händer och nu är det upp till mig att göra mitt liv till det bästa.

Jag har otroligt fina vänner som också är med och formar mig till den människa jag är, jag har vänner som ställer upp i ur och skur. Jag har fått fina vänner genom bland annat min gymnasietid, men även genom jobb, högstadiet och barndomsvänner. Jag har fått otroligt fina vänner i form av robins familj och släkt. Vänner som är äldre än mig, som har familj och som har upplevt mycket. Som är otroliga förebilder.

Kommer aldrig att kunna rabbla upp mina fina minnen med mina vänner, men allt från campagnefrukost i nian, till studenten, norge, turkiet, grekland, småland och fikor & konserter. kärlek.

Jag har min egen släkt som lär mig otroligt mycket, som formar mig och som hjälper mig. Minns speciellt när jag dansade i sönder min kusins cd spelare i båstad till ges, minns när jag var i österrike hos min andra kusin, kommer ihåg när jag ringde morfar för att fråga om råd när det gällde min första kärlek, morfar fina morfar, farmor och farfar som jag spenderar kvalitetstid med bland annat på skånes campingar. och emma, gina och fredrik som jag antingen med mycket kontakt eller lite kontakt ser upp otroligt mycket till och älskar att umgås med, mina yngre kusiner och kusinbarn som jag redan som små har fått följa, min moster, morbror och deras familj som är bäst på att vara en bra släkt.

Jag jobbar just nu på en glassbar, jag trivs otroligt bra! jag jobbar med underbar människor som varje dag lär mig något nytt. Jag träffar nytt folk varje dag som får mig att utvecklas som person.
om ett par månader ska jag gå min första dag på högskolan, men min ryggsäck som är fylld med mina fina minnen som jag kan minnas när det är jobbigt, min uppfostran från mina föräldrar och släkt, min vilja och min otroliga vision som kanske inte alltid blir som jag tänkt mig.

Min favorit musik som ligger mig varmt och hjärtat, Melissa horn & Lars winnerbäck. Jag vågar säga att två människor som jag absolut inte känner har hjälp mig och lärt mig så otroligt mycket.
Favorit filmer, forestgump & the guardian och självklart BAKSMÄLLAN.

Detta var en lång men ändå kort presentation om mig. Jag har drömt mig bort och hoppas att ni får lite grepp om vem jag är.

En bild på mig kanske?


Kommentarer
Postat av: Malin

Nu fick du kusinen tårögd... ;) <3 Du e bäst!

2011-06-20 @ 18:21:08
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: Mamma

Älskade unge<3 <3

2011-06-20 @ 21:18:55
Postat av: Maria

ååh, dumma dig - nu fick du mig att sakna dig ännu mer! :'( <3 <3

2011-06-22 @ 15:55:33
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0