FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN!

Tisdagen efter studenten, tisdagen efter slutet på gymnasie tiden och tisdagen efter min flytt till lund. det har hänt mycket på den senaste tiden och inte minst har jag tagit studenten. det var en lång dag som innebar allt från champagne, skratt och tårar.
dagen har varit efter längtad i minst tre år och planerad i månader. Kommer till exempel ihåg när vi bokade resan till Grekland och det var 100 dagar kvar, kommer ihåg när jag köpte min student klänning och det var 5 månader kvar och kommer ihåg hur jag den 9 juni satte klockan på 06.00 för att fixa mig till denna stora dag.
när klockan väl ringde så släppte ångesten över att jag inte kunde sova för JAG HAR TAGIT STUDENTEN!
jag och min syster fixade oss, vi tog bilder, åt en lätt frukost och fixade det sista här hemma. pappa följde med oss till champagne frukosten där vi möttes av god mat, fina studenter och en härlig stämning. Vi skrev i mössorna, tog bilder och skrek FÖR VI SKA TA STUDENTEN, FÖR VI SKA TA STUDENTEN FÖR VI SKA TA STUDENTEEEN, FYFAN VAD VI ÄR BRA! Vi satte oss sedan 35 stycken på bussen påväg mot stan, buss och halva malmö hade snart fått reda på att vi skulle ta studenten.

väl på skolan bemöttes vi av de andra studenterna, skratt, sång och våra fina lärare. Vi åt en god sommar buffe, skrev i mössor (igen) och skrattade. tack till niklas och joakim som följde oss hela dagen och tog bilder. våra fina lärare som jag en del av dem iaf vill ta med mig till högskolan hade skrivit en låt till oss som sammanfattade våra tre år på gymnasiet, det var magiskt och återigen magiskt.

När klockan väl slog 15.10 stod SP3A vid dörren, vi taggade, vi visslade och vi skrek. ÄNTLIGEN öppnades dörren och vi fick springa ut från tre år av svett, tårar och otroligt mycket plugg men samtidigt en härlig resan. Trots att jag skriver detta inlägg fyra dagar senaste så kallsvettas jag av känslan. underbart.

Vi hoppade upp på vårt pyntade flak, och åkte genom malmös gator i vetskapen att kunskapsgymnasiet äntligen tagit studenten. flaket är ett minne som jag aldrig kommer att glömma. det var gaaaaalet. det var härligt och det var peppande. när vi hoppade av stod pappa och robin redo med världens finaste bil. helt gaaaaalet fin. jag, louise, emma, robin och pappa hoppade in i bilen och åkte igenom stan för att sedan komma hem och möta fina vänner och släktingar. gaaaalet. NU HADE JAG VERKLIGEN TAGIT STUDENTEN!

Festen var helt fantastisk, det var underbart folk, det var god mat och det var en härligt stämning. tack till alla er som fixade denna dag så underbar. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna tacka mamma och pappa, robin och mange för att ni gjorde denna dag helt underbar. det är helt obeskrivligt hur tacksam jag är.
festen avslutades på slagt där jag träffade andra godingar.

så var det dags för lördag och söndag som till största delen bestod av att jobba och flytta. nu är jag lundabo hela sommaren och det känns helt underbart. älskar min lägenhet och älskar att jag får bo med robin.

bilder kommer från studenten och grekland.


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul o va med dej denna dagen ;) Pssst.... va det inte den 10 juni du tog studenten? hhii... (du skrev den 9:e)

Kramar!!

2011-06-14 @ 16:31:46
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: Maria

Gud så glad jag är att din dag blev så fin hjärtat <3 Önskar av hela mitt hjärta att jag hade kunnat vara där med dig. Saknar dig!

2011-06-14 @ 19:45:44
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0